Ogłoszenie naboru na prowadzenie zajęć Trening Jakości Życia w I etapie projektu „Dzielny Samodzielny”
Fundacja „Stella” im. Agaty Orłowskiej
ul. Lubelska 36B, 21-100 Lubartów
Ogłasza nabór na prowadzenie zajęć Trening Jakości Życia w I etapie projektu „Dzielny Samodzielny” w okresie od dnia podpisania umowy do 31.03.2025r. w ramach konkursu nr 1/2023 pn. „Możemy więcej”
I. Opis przedmiotu zamówienia:
Cel zamówienia:
Celem zamówienia jest wyłonienie wykonawcy na usługę prowadzenia zajęć Trening Jakości Życia w I etapie projektu „Dzielny Samodzielny”.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, w tym wymagania dotyczące: Wykonawcy, liczby godzin, realizowane zadania, terminu realizacji, osoby przeprowadzającej terapię (wymagań niezbędnych), Zamawiający określił w warunkach realizacji zamówienia poniżej:
1. Proponowana liczba godzin w I etapie realizacji projektu wynosi 192. Zamawiający dopuszcza częściową realizację liczby zajęć terapii z jednoczesnym uwzględnieniem jej przez Wykonawcę niniejszego przedmiotu zamówienia w okresie od dnia podpisania umowy
do dnia 31.03.2025 roku, z wyszczególnieniem średniomiesięcznej liczby godzin
oraz uwzględnieniem liczby beneficjentów objętych wsparciem.
2. Główne zadania wykonywane między innymi na stanowisku:
a) Komunikacja interpersonalna w rodzinie-poprawa komunikacji między ON a rodziną oraz nauka dialogu i umiejętności kształtowania więzi opartych na wzajemnym szacunku, budowanie prawidłowych relacjach międzyludzkich w bliskim i dalszym otoczeniu Dialog
w rodzinie, który pełni niezastąpioną rolę w kształtowaniu osobowości jej członków
i włączaniu ich w życie społeczeństwa Role pełnione w rodzinie – uruchomienie czynników wpływających na ograniczenie destrukcyjnego wpływu niepełnosprawności na rodzinę
i otoczenie poprzez odgrywanie scenek;
b) Zdrowe odżywianie-wpływ żywienia na stan zdrowia fizycznego i psychicznego, prawidłowego rozwoju, zachowań społecznie akceptowalnych, dobrego samopoczucia;
c) Ochrona osobista ON- aktywizacja ON w działaniach podejmowanych w tematyce zdrowego stylu życia i ochrony ON przed wszelkimi formami wykorzystywania, przemocy
i nadużyć, w tym związanych z płcią, ekonomiczną/finansową, nakłaniania do używek
lub przestępstw itp. poprzez zapewnienie informacji/edukacji na temat unikania, rozpoznawania i zgłaszania przypadków wykorzystywania, przemocy i nadużyć. Zapewnienie ON właściwej pomocy i wsparcia w przypadku wykrycia istniejących przesłanek wykorzystywania: identyfikowanie, badanie i, gdy to właściwe, zgłaszanie organom ścigania aktów przemocy i nadużyć; podejmowanie odpowiednich środków w celu wspierania
i reintegracji społecznej ON, które stały się ofiarami Udzielanie niezbędnych informacji
i wsparcia w zakresie bezpieczeństwa w domu, w sieci, bliższym i dalszym środowisku społecznym;
d) Zdrowie, higiena, bezpieczeństwo Praktyczne wdrożenie edukacji, profilaktyki i działań
w zakresie zdrowia, higieny i bezpieczeństwa ON. Formy wsparcia realizowane za pomocą modeli służących:
1)pomocy w zrozumieniu własnej sytuacji zdrowotnej, co ma na celu zwiększenie dbałości
o zdrowy styl życia i jego jakość; działaniom prewencyjnym społecznym i prozdrowotnym–zdrowy kręgosłup, profilaktyka nowotworowa dla nastolatków (kobiet-piersi i mężczyzn- jąder), planowana i nieplanowana ciąża i jej etapy, przedwczesne zostanie rodzicem,
a konsekwencje dla całej rodziny, czynności pielęgnacyjne noworodka – jak trudno być rodzicem, sposoby i metody dostępnej antykoncepcji, praktyczna nauka antykoncepcji
z wykorzystaniem modeli
2)higienie osobistej i w miejscu pobytu – edukacja i praktyczne wdrożenie dbałości o higienę, która jest niezwykle ważnym elementem codziennej pielęgnacji, wpływającym na stan zdrowia i komfort życia. Wprowadzenie zmian w codziennych czynnościach pielęgnacyjnych ułatwiających jak najbardziej samodzielne wykonywanie tych czynności oraz narzędzi, które poprawią komfort warunków utrzymania higieny (krzesełka dla ON pod prysznic, wsporniki, uchwyty itp.)
3) zachowaniom w sytuacjach zagrożenia życia–pierwsza pomoc np. w utratach przytomności, wypadkach itp.
e) Aktywność fizyczna, a jakość stylu życia poprzez: naukę jazdy na rowerze, wycieczki rowerowe, udział w eventach np. „Święto Roweru” w Lubartowie; gry zespołowe–tenis stołowy, jako metoda relaksu i uczenia współzawodnictwa oraz rywalizacji; grupowe ćwiczenia fitness – na poprawę kondycji i korektę nadwagi oraz utrzymanie wagi–bieżnia, rower stacjonarny, atlas itp. Dotychczasowe doświadczenie w rehabilitacji ON dowodzi,
iż zadowolenie z uprawiania aktywności fizycznej, to jeden z determinantów jakości życia ludzi zaangażowanych w czynną mobilizację. Na skutek regularnej aktywności fizycznej, beneficjenci wykazują poprawę nastroju, wysoki poziom wigoru, niski poziom lęku, depresji, wrogości, co z kolei przynosi lepsze samopoczucie oraz lepsze postrzeganie siebie, zmianę sensu życia, jako istotnego motywu postępowania człowieka, satysfakcji z osiąganych wyników, co sprzyja kształtowaniu się osobowości bogatej w umiejętność nawiązywania właściwych relacji interpersonalnych, zwiększeniu sieci wsparcia, co przekłada się na łatwość sprostania obowiązkom dnia codziennego i ogólnie odczuwalną poprawę jakości życia.
3. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:
a. posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć, potwierdzone w szczególności dyplomem ukończenia szkoły wyższej kierunek: psycholog, pielęgniarka, dietetyk, informatyk, wychowawca fizyczny, edukacja wczesnoszkolna, oligofrenopedagog, edukacja zdrowotna
z rehabilitacją, pedagog terapeutyczny/resocjalizacyjny, fizjoterapeuta, psycholog, terapeuta SI, seksuolog;
b. dodatkowo certyfikaty lub zaświadczenia lub inne dokumenty uprawniającym
go do wykonania realizacji zadań oferty.
4. Wymagania dodatkowe:
a) zachowanie dobrej relacji w kontaktach z ludźmi, komunikatywność;
b) zdolność przekonywania, odporność emocjonalna, a także prezencja wzbudzająca zaufanie, uprzejmość, dyskrecja, uczciwość i cierpliwość.
5. Wymagane dokumenty i oświadczenia (wymagania formalne):
1. Formularz ofertowy kandydata do realizacji formy wsparcia w projekcie "Dzielny Samodzielny" 2024-2027;
2. Własnoręcznie podpisane: list motywacyjny i życiorys (CV);
3. Kserokopia dokumentów poświadczających kwalifikacje niezbędne do prowadzenia zajęć: dyplom ukończenia studiów wyższych kierunkowych, dodatkowo ukończone kursy i szkolenia;
4. Kserokopie świadectw pracy.
5. Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych.
"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)".
II. Informację na temat wag punktowych lub procentowych przypisanych
do poszczególnych kryteriów oceny oferty i sposobu przyznawania punktacji:
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
Kryteria oceny ofert:
Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria:
1. Doświadczenie i kwalifikacje Wykonawcy 50%.
2. Cena: 50 %
Informacja o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny oferty wraz z opisem sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty.
Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie wyniku osiągniętej liczby punktów wyliczonych w oparciu o powyższe kryteria i ustaloną punktację:
1. punkty za kryterium "Osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji terapeuty”
a) za każdy rok doświadczenia w pracy jako: psycholog, pielęgniarka, dietetyk, informatyk, wychowawca fizyczny, edukacja wczesnoszkolna, oligofrenopedagog, edukacja zdrowotna
z rehabilitacją, pedagog terapeutyczny/resocjalizacyjny, fizjoterapeuta, psycholog, terapeuta SI, seksuolog; - zostanie przyznany 2 pkt - maksymalna liczba punktów 20,
b) za doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi w tym w pracy
z osobami cierpiącymi na schorzenia: autyzm, niepełnosprawność sprzężona, upośledzenie umysłowe, choroby psychiczne, z ogólnym stanem zdrowia, schorzenia ruchu, wzroku, słuchu, porażenie mózgowe, Zespół Downa, schorzenia kręgosłupa i związanymi z dysfunkcjami narządów ruchu, ON po udarach, z wadami słuchu, mowy, afazją, choroby układu nerwowego, stwardnienie rozsiane (SM), polineuropatia zostanie przyznany 1 pkt za każde
z wymienionych schorzeń - maksymalna liczba punktów 10,
c) za doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi w tym, w szczególności w pracy
z osobami cierpiącymi na schorzenie pęcherzowego oddzielania się naskórka zostanie przyznane 10 pkt oraz z osobami z wadami genetycznymi, artrogrypozą, nowotworami, artrozą dysplastyczną, Parkinsonem, chorobami układu oddechowego, pokarmowego, dystrofią mięśniową Duchenne’a, Miotonią Beckera, Zespołem Di Georga, Zespołem Ehlersa, Zespołem Edwardsa, Zespołem Turnera, Zespołem Williamsa, Zespołem Westa zostanie przyznane 1 pkt za każde z wymienionych schorzeń - maksymalna liczba punktów 20.
Maksymalna łączna liczba punktów tego kryterium, jaką może uzyskać Wykonawca wynosi 50 pkt.
2. punkty za kryterium „Cena” zostaną przyznane za cenę brutto za godzinę wykonanej usługi określoną w ofercie, według
następującego wzoru:
C = (Cn/Co) x 100 x 50%
C - liczba punktów uzyskanych w kryterium cena oferty brutto z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, 1% = 1 pkt
Cn - cena brutto najtańszej z oferty
Co - cena brutto ocenianej ofert
Maksymalna łączna liczba punktów tego kryterium, jaką może uzyskać Wykonawca wynosi 50 pkt.
Maksymalna łączna liczba punktów, jaką może uzyskać Wykonawca wynosi 100 pkt.
III. Informację na temat zakresu wykluczenia z możliwości realizacji zamówienia:
Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę powiązanego
z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań
w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej
lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Potencjalny wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych, o których mowa w pkt III ogłoszenia. Postanowienia w/w nie mają zastosowania do zamówień dotyczących zadań wykonywanych przez personel zarządzający projektu, a także do zamówień dotyczących zadań wykonywanych przez personel projektu,
z którym Zleceniobiorca w okresie co najmniej jednego roku przed złożeniem wniosku współpracował w sposób ciągły lub powtarzalny.
IV. Tryb składania ofert oraz powiadamiania oferentów o wynikach prowadzonego postępowania w sprawie zamówienia.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie siedziby Fundacji „Stella” im. Agaty ul. Lubelska 36B, 21-100 Lubartów, za pośrednictwem poczty polskiej – decyduje data stempla pocztowego, przesyłką kurierską lub drogą mailową: fundacja@stella.com.pl
Dodatkowe warunki
Negocjacje z Oferentami:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji z Oferentem, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza oraz prawo do odstąpienia od zlecenia zamówienia,
w przypadku nieuzyskania porozumienia w toku prowadzonych negocjacji;
- Zamawiający jest uprawniony do wyboru kolejnej najkorzystniejszej oferty w przypadku, gdy Oferent, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, odmówi wykonania zlecenia lub gdy podpisanie zlecenia z takim oferentem stało się niemożliwe z innych przyczyn;
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania zaproszenia i/lub odstąpienia
od ewentualnych negocjacji bez podania przyczyny. Z tego tytułu Oferentowi nie przysługują żadne roszczenia wobec Zamawiającego.
Odrzucenie Oferty:
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
- treść oferty nie będzie zgodna z treścią niniejszego Ogłoszenia o naborze;
- została złożona po terminie ustalonym w niniejszym Zapytaniu, jako termin końcowy składania Ofert.
Pozostałe:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do modyfikacji Zapytania przed terminem składania ofert oraz unieważnienia postępowania na każdym etapie postępowania bez podania przyczyny.
Po zakończeniu postępowania Zamawiający bezzwłocznie poinformuje każdego wykonawcę, który złożył ofertę o wyniku postępowania oraz bezzwłocznie umieści na stronie internetowej informacje dotyczące zakończonego postępowania (w tym o wyborze najkorzystniejszej oferty) oraz ogłoszenia o udzieleniu zamówienia. Z wybranym zgodnie z zasadą konkurencyjności wykonawcą (wykonawcami) Zleceniobiorca zawiera w formie pisemnej umowę o wykonanie zamówienia.
V. Termin składania ofert: do dnia 27.08.2024r.